Karnival Pertandingan Cerita dan Pidato PKG Bukit Besi, Dungun Terengganu 2012

taklimat hakim
Pada 22 Mac 2012 yang lalu, SK Pasir Raja sebagai tuan rumah Karnival Pertandingan Cerita dan Pidato PKG Bukit Besi, Dungun Terengganu 2012. SK Pasir Raja sebagai tuan rumah karnival ini, semua pihak pentadbir, guru-guru, kakitangan sekolah dan murid-murid terlibat secara langsung dan tidak langsung untuk menjayakan karnival yang telah diadakan ini. 


Karnival pertandingan ini telah disertai oleh 14 buah sekolah PKG Bukit Besi.   Karnival ini melibatkan dua kategori iaitu cerita dan pidato. Kedua-dua kategori mempunyai dua bahagian. Hanya kategori pidato sahaja yang semestinya peserta yang sama bagi kedua-dua bahagian. Bahagian pertama setiap kategori, murid telah mempunyai tajuk cerita dan pidato masing-masing. Bagi bahagian kedua,  tajuk mesti diundi dan menyampaikannya secara spontan.   Pemenang tempat pertama dan kedua bagi setiap bahagian untuk kedua-dua kategori dipilih mewakili PKG Bukit Besi ke peringkat zon di daerah Dungun. Dalam karnival pertandingan ini, kategori cerita tahap satu telah dimenangi oleh  peserta dari SK Ladang Gajah Mati sebagai johan. Tempat kedua ialah peserta dari SK Durian Mas 2 dan tempat ketiga peserta dari SK Bukit Besi.


Kategori cerita tahap dua, johan ialah peserta dari SK Ladang Gajah Mati. Manakala tempat kedua juga peserta dari SK Durian Mas 2 dan peserta dari SK LKTP Jerangau menduduki tempat yang ketiga.
Kategori pidato pula, johan ialah peserta dari SK Kampung Wa. Manakala peserta dari SK Durian Mas 2 menduduki tempat yang kedua dan tempat ketiga ialah peserta dari SK Ladang Gajah Mati.
Secara kesimpulannya, karnival pertandingan ini dapat dijalankan dengan baik dan memuaskan. Dari segi tempat pertandingan, tempat letak kenderaan, makanan, kawalan murid, penyediaan alatan, jemputan hakim-hakim, tempat duduk penonton dan lain-lain lagi amat memuaskan. Guru Besar SK pasir Raja mengucapkan tahniah kepada sekolah yang berjaya dan bagi yang tidak berjaya terutama Sk Pasir Raja sendiri sebagai tuan rumah, berusaha bersungguh-sungguh akan dipraktikkan oleh semua guru dan murid untuk mewakili PKG Bukit Besi dalam pertandingan seperti ini pada tahun-tahun akan datang. Guru Besar SK Pasir Raja sebagai pentadbir sekolah amat berterima kasih kepada semua pihak yang dapat menjayakan karnival ini.

Keputusan Pertandingan
KEDUDUKAN
CERITA TAHAP 1
CERITA TAHAP 2
PIDATO
PERTAMA
SK LDG GAJAH MATI
SK LDG GAJAH MATI
SK KG WA
KEDUA
SK DURIAN MAS 2
SK DURIAN MAS 2
SK DURIAN MAS 2
KETIGA
SK BUKIT BESI
SK LKTP JERANGAU
SK LDG GAJAH MATI

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

ADIL & ZALIM

Tajdid Iman: Kegemilangan Islam menerusi wasyatiyah

Menjaring Punai Daun dan ngobok cang